Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Parapety już są !

Blog:  vivix
Data dodania: 2021-08-02
wyślij wiadomość

Kolejny istotny wybór w domu, czyli parapety!

Chcieliśmy wyrobić się z parapetami przed tynkami i udało się. 😍
Nie mieliśmy ich dużo bo tylko przy 3 oknach, w tym w 1 narożnym.

Udając się do sklepu, szliśmy z nastawieniem że będziemy celować w biały konglomerat, uwiodło nas jednak całkiem co innego. 

Wybraliśmy parapety aglomarmurowe w kolorze Beige Luna, czyli jaśniutkim piaskowym beżu. 🔥

Zamontowane wyglądają przepięknie. Na miejscu łączenia parapetów przy oknie narożnym będziemy musieli jeszcze zastosować silikon, aby nie wpadały nam tam jakieś okruszki. 


A wy na jakie parapety postawiliście ?

Elektryka i hydraulika

Blog:  vivix
Data dodania: 2021-07-19
wyślij wiadomość

W którym miejscu będzie wanna ? W którym WC?

 A tutaj drzwi jak się będą otwierać ? Gdzie będzie kuchenka?  itp , itd

Znacie te pytania? Już je usłyszeliście czy to dopiero przed Wami?

My mamy to już za sobą. Trochę kucia i już piękne przewody i rurki na swoim miejscu. :)

Udało nam się dograć fachowców, którzy przyszli terminowo, a w dodatku potrafili doradzić z pomysłem. 

Obecnie czekamy na założenie licznika, aby móc zaświecić wreszcie żarówkę swoim prądem. :) 

elektryka i hydraulika

Na jakim etapie montować Kominek?

Blog:  vivix
Data dodania: 2021-05-19
wyślij wiadomość

Podpowiedzcie proszę, kiedy powinno montować się Kominek? Jestem kompletnie zielona w tym temacie i nie wiem czy już powinnam się przejmować. :/

Teraz pracuje u nas hydraulik, potem przychodzi elektryk, a potem tynkarze. Czy z montażem kominka powinniśmy się wyrobić przed tynkarzami, żeby ładnie obrobili Kominek czy źle myślę? 

Mądre głowy przechodzące przez etap montażu kominka, pomóżcie! :) :) 

8Komentarze
Data dodania: 2021-05-19 08:29:51
U nas kominek był montowany prawie na samym końcu. po tynkach przed gładziami.
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-05-20 07:28:56
Czyli mogę spać spokojnie :)
odpowiedz
Odpowiedź do sardyniaivbis
pokuba  
Data dodania: 2021-05-19 12:46:25
To zależy
Jako sprzedający kominki, uważam że najlepiej zamontować kominek przed montażem podłóg, dlatego że ustawia się go na betonowej wylewce i wykonuje obudowę z płyt krzemianowych. Obudowy nie trzeba wykańczać od razu, można zrobić to później. Od obudowy można pociągnąć dalej podłogę, bez względu na to z jakich materiałów będzie wykonana. Zapraszam do naszego sklepu: www.extrakominki.pl, może Pan/Pani wysłać nam zdjęcia pomieszczenia oraz informacje dotyczące tego jaki to ma być kominek, przygotujemy kilka propozycji wraz ze wszystkimi materiałami potrzebnymi do wykonania.
odpowiedz
pokuba  
Data dodania: 2021-05-19 12:49:02
PS
Nie musi to być przed tynkarzami, ponieważ na kominek kładzie się inny tynk niż na ściany (specjalna zaprawa tynkowa Skamo - szpachla)
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-05-20 07:27:47
Ok, dziękuję czyli jeszcze mam czas :)
odpowiedz
Odpowiedź do pokuba
Data dodania: 2021-05-19 13:04:04
U nas kominek byl po posadzkach i tynkach, ale spokojnie moze byc i przed tynkami, kominek stoi na posadzce anhydrytowej z tym ze pod nim i obok nie ma podlogowki , wklad unico dragon xxl 8 polecam, palimy w nim juz troche i jestem bardzo zadowolona
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-05-20 07:28:20
Dziękuję za podpowiedz :)
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
agni8  
Data dodania: 2021-05-20 21:57:37
My właśnie w poniedziałek będziemy mieć montowany kominek. Jesteśmy po tynkach i po posadzkach i nie wyobrażam sobie inaczej. Panowie będą obudowywać płytą k/g i już widzimy na jakiej wysokości będą te wszystkie kratki wentylacyjne. No cóż, może są inne możliwości...? Pozdrawiamy i życzymy owocnych prac:)
odpowiedz

Okna i rolety :)

Blog:  vivix
Data dodania: 2021-05-06
wyślij wiadomość

W zeszłym tygodniu (czwartek i piątek) udało się wreszcie zamontować okna i rolety! :)

Zdecydowaliśmy się na okna Wiśniowki - Primo 82, na profilu Veka. 

Postawiliśmy na duokolor, z zewnątrz - antracyt Grey, wewnątrz natomiast przepiękny woodec oak turner malt. 

Okna wewnątrz są przepiękne, ze strukturą jasnego ciepłego drewna, które z pewnością ociepli wnętrze. Gdybyście mieli wątpliwości co do tego koloru, to nie ma się nad czym zastanawiać - to strzał w 10.

Co do rolet, również wybraliśmy te marki Wiśniowki, z silnikami somfy, w kolorze antracyt. 

I mamy to - prawie ssz. :) 

11Komentarze
Data dodania: 2021-05-06 10:50:10
Z rolet bedziecie mega turbo zadowoleni. U nas w domu byla to jedna z lepszych decyzji! :)
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-05-07 10:56:36
super:) a jakie macie do nich przełączniki ? jakieś konkretne modele? bo zastanawiam się czym się różnią te droższe od tych tańszych
odpowiedz
Odpowiedź do marcinianeta
Data dodania: 2021-05-06 11:08:14
tez mamy okna veka obustronny antracyt ..kolorek sliczny - rolety widze identyczne mamy super wybor )
odpowiedz
Data dodania: 2021-05-06 13:38:00
Mogę prosić o zdjęcie od środka??
odpowiedz
Odpowiedź do domindorika
vivix  
Data dodania: 2021-05-07 10:53:04
Lepszy efekt będzie po zdjęciu z okien taśm zabezpieczających. Na tą chwilę nie udało mi się złapać na zdjęciach tego pięknego kolorku tak jak bym chciała. Jak mi się uda i zdejmę taśmy to postaram się przesłać.
odpowiedz
Odpowiedź do dominisiaflorek
vivix  
Data dodania: 2021-05-07 11:05:17
tak, ten i ten kolorek super. :) zapytam tak jak Państwa wyżej, jakie macie przełączniki do rolet? jakiś specjalny model?
odpowiedz
Odpowiedź do domindorika
Data dodania: 2021-05-06 18:46:28
Bardzo ladny ten kolor od srodka, szkoda, ze nie daliscie tez od zewnatrz, no ale to wam ma sie podobac, a nie innym:). Mam pytanie odnosnie rolet, w poprzednim wpisie piszesz, ze nie macie cofnietch nadprozy, tak wiec co jest teraz miedzy roleta, a nadprozem, folia aluthermo? Widze tez, ze to waskie, dlugie okno jest na takiej bialej wstawce, czy to jest wymagane przy takich wysokich oknach, czy to jest lepsze niz pustak? Pytam sie, bo mam 3 takie okna i nie wiem czy dac podmurowke.
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-05-07 10:44:46
Nadproża są ocieplone o tyle, że jest w nich schowany styrodur, więc chyba jednak minimalnie zostały cofnięte, bo styrodur ten był zlicowany ze ścianą. Wąskie okno wydaje się być na podstawce, jednak jest to zwykły pustak pianowy, którymi podmurowaliśmy w większości okien ''do ziemi". Jedynie pod okno psk przesuwne zdecydowaliśmy się na poszerzenie systemowe, które było montowane razem z oknem. Doradzono nam że w przypadku tak dużego okna lepiej się ono sprawdzi.
odpowiedz
Odpowiedź do karolinka-t
Data dodania: 2021-05-07 15:47:10
Bardzo dziekuje i powodzenia na dalszych etapach.
odpowiedz
Odpowiedź do vivix
Data dodania: 2021-05-07 18:27:08
Bardzo ładne te okna ;)
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-05-08 09:57:35
Dziękuję :)
odpowiedz
Odpowiedź do pawelliewaa

Kto pomoże w sprawie okien i rolet ?

Blog:  vivix
Data dodania: 2021-01-10
wyślij wiadomość

Przyszedł czas na zakup okien, niestety w tej kwestii jesteśmy zieleni. :(

Nie wiemy o jakie parametry pytać. Chcemy aby była to średnia półka cenowa, nie najlepsze i nie najgorsze.

Jakie więc powinny być to standardy ? Ile komór, uszczelek, jakie profile ? 

Co do kolorów jesteśmy pewni, że na zewnątrz będzie to antracyt. Co do wewnątrz - jestem zakochana w kolorze woodec turner oak. Jak to wygląda jeśli chodzi o duokolor? Jaka jest różnica w cenie? 

Kolejna sprawa to system okna tarasowego? Który lepiej wybrać PSK czy HST ? Czy może jeszcze jakiś inny o którym nie wiem. Jaka jest między nimi różnica cenowa i czy warto do któregoś dopłacić ?


Jeśli chodzi o rolety zewnętrzne, to czy jeśli nie mamy cofniętego nadproża i ustalone w projekcie ocieplenie - 15 cm, to czy damy radę jakoś schować rolety w elewacji?


Dodaję zdjęcie poglądowe koloru. :)


Będę wdzięczna za każde wskazówki! :) 

17Komentarze
Data dodania: 2021-01-10 11:56:30
nie ma czegoś takiego jak średnia półka cenowa, to nie szafa :) cenę okna determinuje ilość szyb - dwuszybowe są tańsze, trzyszybowe droższe, przy czym dwuszybowe nie zawsze są w stanie spełnić wymagania energooszczędności, ale np robiąc wycenę Vetrexu na dwuszybowe spełniały one wymagania, potem są profile generalnie większość profili pvc do okien produkowanych jest za granicą veka, schuco itd, są do tego różne okucia, też raczej produkowane poza Polską, generalnie większość polskich okien jest składanych z różnych komponentów zagranicznych w różnej konfiguracji, niestety żeby wybrać świadomie nie da się uniknąć czytania o oknach, podwójne kolory zazwyczaj są drogie, jeśli ilość okien jest niewielka większość firm nie wykona okien w kolorach niestandardowych, HST mają sens przy dużych przeszkleniach, my mamy PSK przy niewielkim oknie u nas skrzydło przesuwane ma jedynie 110 cm w mojej ocenie są wygodne, wybierając okna patrzcie też na opinie firmy montującej, udanych wyborów :))
odpowiedz
adamcio  
Data dodania: 2021-01-10 13:44:36
3 szybowe 7 komorowe to chyba teraz już standard. Co do okna tarasowego to polecam dopłacić i kupić HST jeżeli okno oczywiście ma nie mniej niż 2.5 metra.
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-01-10 18:06:22
O takie konkrety mi chodziło. Wiem już mniej więcej o co pytać. Dziękuje :)
odpowiedz
Odpowiedź do adamcio
adamcio  
Data dodania: 2021-01-10 13:47:04
15 cm styropianu raczej nie zakryje rolet. Nadproża po co się cofa żeby dac tam dodatkowa warstwę styropianu żeby nie robić mostków termicznych.
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-01-10 18:12:51
Tego się obawiałam. Po wymurowaniu ścian i nadproży już nie da się z tym nic zrobić?
odpowiedz
Odpowiedź do adamcio
Data dodania: 2021-01-10 18:42:14
20cm styropianu. Obudowy od rolet mają w okolicach 18cm
odpowiedz
Odpowiedź do vivix
vivix  
Data dodania: 2021-01-10 18:56:39
Jeśli mamy w projekcie zaplanowane 15 cm styropianu, to możemy tak po prostu zmienić sobie na 20 cm?
odpowiedz
Odpowiedź do piotrusiek_2007
Data dodania: 2021-01-10 20:32:29
Oczywiście, my też mieliśmy w projekcie 15 cm, ale ponieważ skrzynka rolety miała 18 cm a chcieliśmy ją ukryć daliśmy 20 cm.
odpowiedz
Odpowiedź do vivix
vivix  
Data dodania: 2021-01-11 15:00:32
to bardzo dobra wiadomość, dziękuję :)
odpowiedz
Odpowiedź do alamadera
morganiec
Data dodania: 2021-01-11 23:14:41
Możecie zmienić - tylko pod warunkiem ze to nie 4m od granicy działki te okna. Geodeta na koniec nanosi na mapie dom z ociepleniem.... myśle ze żaden sąsiad z miarką sprawdzać nie będzie czy jest 4 czy 3,95 - ale do obgadania z geodetą żeby potem bie było przy odbiorze problemu.
odpowiedz
Odpowiedź do vivix
Data dodania: 2021-01-10 16:24:30
Ja mam 2 HST mimo, że jeden z nich ma tylko 2metry. Zupełnie inna jakość otwierania i wyglądu, nie mają tej brzydkiej jak dla mnie listwy na dole ramy, jak dla mnie psuje ona cały efekt. Ale jak z każdą rzeczą, każdy ma inne potrzeby i inną estetykę. Więc wolałabym zrezygnować z czegoś innego i dołożyć do HST. Jeśli chodzi i skrzynki rolet to niestety nie przykryjesz. Przy małych oknach skrzynka ma około 15cm, przy tarasowych 18-20cm. Z tego co słyszałam, to według nowych przepisów okna trzyszybowe to wymóg a nie wybór, niezależnie czy dwuszybowe miałyby te same parametry. Oj ciężkie te wybory, niestety pamiętam...
odpowiedz
vivix  
Data dodania: 2021-01-10 18:14:57
Oglądałam właśnie filmiki jak działają te systemy i HST prezentuje się super. :) oj racja, wybory ciężkie...
odpowiedz
Odpowiedź do elapiotr
Data dodania: 2021-01-10 18:28:51
nie ma przepisów, które mówiłyby wyraźnie, że okna mają być trzyszybowe, Standardowe okna dwuszybowe nie osiągają tak dobrych parametrów jak ich trzyszybowe odpowiedniki. Jednak mogą być z powodzeniem montowane w domach o standardowym zapotrzebowaniu na energię cieplną. Starsze domy jednorodzinne często są słabo zaizolowane. W ich ścianach znajdują się liczne mostki termiczne, które podnoszą zapotrzebowanie energetyczne. W tym przypadku inwestycja w bardzo szczelne, trójszybowe okna może się okazać mało opłacalna. Nawet najszczelniejszy pakiet szybowy nie zmniejszy zbytnio zapotrzebowania energetycznego budynku, jeśli większość ciepła będzie uciekała przez ściany czy podłogi. https://kb.pl/porady/okna-trzyszybowe-czy-dwuszybowe-porady-i-ceny-dla-kazdego/
odpowiedz
Odpowiedź do elapiotr
Data dodania: 2021-01-10 19:45:51
Dlatego napisałam "z tego co słyszałam" , bo nie czytałam, wiem jedynie ze słuchu. My w projekcie mieliśmy wpisane okna 3-szybowe, podejrzewam, że wszyscy tak mają, bo pewnie dwu nie spełniają wymogów, więc nawet nie ma nad czym się rozkminiać ;)
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2021-01-10 20:45:45
ależ oczywiście jest co rozkminiać, bo nie wszyscy tak mają w projektach a czasem przy budowie domu, gdzieś trzeba coś ściąć finansowo nie wchodząc w konflikt z normami, dlatego warto wiedzieć, że nie ma przepisu nakazującego zastosowanie 3 szyb przy czym ci co złożyli dokumenty w 2020 nie muszą przejmować się normami energetycznymi z 2021
odpowiedz
Odpowiedź do elapiotr
morganiec
Data dodania: 2021-01-11 23:21:29
Ja od siebie jeszcze dodam ze na parterze(jest dostęp do mycia z zewnątrz) polecam fix czyli okna nieotwierane. Są dużo tańsze niż otwierane, mogą mieć duze rozmiary szyby (u mnie największy ma 3,6x2,4m) dzięki temu jest efekt wow bez dużych kosztów. A na taras wychodzimy zwykłym oknem balkonowym o szerokosci 100cm - różnica w stosunku do HST 10’tys w kieszeni.
odpowiedz
Data dodania: 2021-01-14 20:22:06
Też mieliśmy problem z wyborem okien i rolet. Ile firm tyle opinii. Wybraliśmy firmę Drutex Igloo 3 szybowe 7 komorowe kolor obustronny antracyt. Wybór okien jest bardzo trudny. Z jednej strony cena z drugiej firma. Zobaczymy co będzie. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru.
odpowiedz
vivix
ranga - mojabudowa.pl sympatyk
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 7648
Komentarzy: 50
Obserwują: 4
On-line: 9
Wpisów: 9 Galeria zdjęć: 55
Projekt
bez piwnicy
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2021 sierpień
2021 lipiec
2021 maj
2021 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik